torsdag 11 februari 2010

Semla & Temla

Vilken fantastisk överraskning! Min underbare pojkvän körde hela vägen till Västra Frölunda och köade i 30 minuter för att få hem den här semlan. Total lycka! Tack!

Den här, mina vänner, är utsedd till Göteborgs godaste semla, av Göteborgs Posten. Därav hysterin, med trafikkaos på parkeringsplatsen och kön som ringlade ut på gatan. Den här semlan är inte av den traditionella typen, utan med vaniljgrädde och mandelmassa som är tillsatt med rosenvatten. Även bullen är annorlunda, mer kardemummasmak och mycket mjukare än den sedvanliga bullen vi är vana vid.

Jag tyckte att den var överraskande god, faktiskt en av dem godaste semlorna jag har ätit på länge. Rosenvatten i mandelmassan, helt genialiskt!
Det traditionella köket i all ära, men detta är anledningen till varför jag även tycker om fusion. Det är det innovativa tänkandet som skapar nya och spännande smakupplevelser. Med detta sagt, lämnar jag över valet till er.
Dessa goda bakelser hittar ni på:
Mehrans Café och Konditori
Radiogatan 2
Västra Frölunda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar